مهم ترین مراکز خرید شیراز
نوشته شده توسط : نیما زمانی

مهم ترین مراکز خرید شیراز

 

خرید عضو جدانشدنی هر سفری است و گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید، علاوه بر اینکه می‌تواند تفریحی جذاب برای علاقه‌مندان به خرید باشد و ما را با فرهنگ زندگی روزمره مردم آشنا می‌کند. در شیراز، شهر شعر و ادب، علاوه بر جاذبه‌های آشنای گردشگری ، بسیاری از گردشگران بخشی از وقت خود را به گشت و گذار و خرید در مرکز خرید های شیراز اختصاص می‌دهند.

این بار درچتراتا می‌خواهیم با هم سری به این شهر بزنیم و با بهترین مراکز خرید شیراز آشنا شویم.

 

بازار وکیل

 

بازار وکیل را تنها یک بازار معمولی نمی توان دانست،بلکه می توان شاهکاری از معماری اصیل ایرانی دانست که در آن می‌توانید پارچه‌های مرغوب و سایر سوغاتی‌های شیراز مانند شیرینی‌های مختلف همچون مسقطی و عرقیجات مختلف را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

 

مجتمع تجاری تفریحی هامون

 

در خیابان ستارخان شیراز که مراکز خرید زیادی وجود دارد ،مجتمع تجاری و تفریحی هامون نیز قرار دارد. این مجتمع هم شهربازی دارد و هم رستوران فست فود و غذاهای ایرانی، بیشتر نمایندگی برندها را در خودش جای داده و اگر وقتتان کم است و دلتان می‌خواهد همه چیز را یکجا داشته باشید، این مجتمع خوب است. فقط اینکه قیمت‌ها در اینجا چندان ارزان نیست.

 

سرای مشیر

 

سرای مشیر ،یکی دیگر از بازارهای سنتی و زیبایی که در شهر شیراز قرار دارد و در جنوب شرقی بازار وکیل و نزدیک به در خروجی قرار دارد. در این بازار سنتی هم می‌توانید صنایع دستی شیراز را ببینید.

از جمله صنایع دستی‌ای که در این بازار به فروش می‌رسد، می‌توان به محصولات خاتم کاری، معرق، حکاکی، قلم زنی روی مس، قلم زنی روی برنج، حکاکی و تراش سنگ‌های قیمتی، زیور آلات دست سازی که از جنس طلا و نقره هستند، گبه بافی و غیره اشاره کرد.

 

مجتمع تجاری خلیج فارس

 

از معروف‌ترین مراکز خرید شیراز که در شهر جدید صدرا در شمال شیراز قرار دارد، می توان به مجتمع تجاری خلیج فارس اشاره کرد. به جرئت می‌توان رتبه اول مراکز خرید لوکس شیراز را به این مجتمع داد. مجتمع تجاری و تفریحی خلیج فارس با مساحت 450000 متر مربع، در سال 1391 افتتاح شده است و حدود 2500 مغازه در آن فعالیت می‌کنند.

از لحاظ تعداد مغازه، این مجتمع پس از ایران مال تهران رتبه دوم را در ایران دارد و از لحاظ مساحت نیز سومین مال بزرگ ایران به شمار می‌رود.

 

بازار حاجی

 

بازار حاجی ،یکی از قدیمی ترین بازار های شهر شیراز است که قدمت آن ۱۰۰۰ سال تخمین زده می شود. در این بازار اجناس مختلفی از جمله پوشاک محلی و سنتی، صندوقچه، ترمه، محصولات خشکبار، لوازم بهداشتی، لوازم خیاطی، پارچه های رنگی... در دسترس شما قرار دارند و می توانید آنها را تهیه کنید.

 

بازار مسگرهای شیراز

 

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در شیراز ، بازار مسگرهای آن است. این بازار از بقایای بازار قیصریه است که به خاطر زلزله قسمت زیادی از آن تخریب شد و در سال ۱۲۹۹ مورد مرمت قرار گرفت. اگر می‌خواهید بدانید بازار مسگرها چه شکلی است، بازار وکیل شیراز را در مقیاس کوچک تر تصور کنید. این بازار هم یکی از مراکز خرید ارزان در شیراز به شمار می‌رود.

 

مجتمع تجاری مهستان شیراز

 

مجتمع تجاری مهستان نیز در شیراز در شمار یکی از مراکز خرید بزرگ شیراز قرار می‌گیرد. این مرکز خرید در 3 طبقه ساخته شده است و در آن 200 واحد تجاری فعالیت می‌کنند. ساختمان این مرکز خرید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و خدمات و امکانات مختلف آن را به یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید شیراز تبدیل کرده است.

 

مجتمع تجاری سپهر

 

در میان مراکز خرید شیراز، مجتمع سپهر به دلیل داشتن نمای خاص و معماری جالب خود طرفداران زیادی دارد. این مرکز خرید ۵۱ واحد تجاری دارد که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند. یکی از مزایای این مرکز خرید داشتن پارکینگ اختصاصی می باشد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب  مهم ترین مراکز خرید شیراز  کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: